onsdag 5 januari 2022

NYA SÄTTET ATT LEVA...

 


2022 det nya året,det innebär många förändringar. Bland annat vissa möten klaras via Skype eller FaceTime. Och restaurangbesök kan bytas emot hemleverans av mat. I Sverige skulle restauranger få möjlighet att skicka med en flaska med 2 deciliter vin eller champagne eller en flaska öl med matleveransen till kunden.

Vi har ju börjat handla mat online för hemleverans,trodde aldrig själv att jag kunde släppa kontrollen. Men tycker det har funkat bra över december månad. Och bestämt mig för att fortsätta med det framöver. Min köpgräns för hemleverans av mat och diverse från min butik jag handlar på annars är 500 kronor och leveransavgiften är 99 kronor.

Handlar parfymer, från apoteket och Systembolaget bland annat online och får hemleverans.

Det har känts bra under pandemin och insett att det är här för att stanna.

Börjat göra mer hemmaspa och mår toppen av det. Och fått mer tid till att göra saker som är roliga och stimulerande.

Inser att år 2022 har mycket nya upplevelser jag kommer göra och ser fram emot det 🙂👍.

Insett att 2022 kommer jag att använda Skype mer för att prata och hålla kontakten med vänner och andra.

Det är bara att inse från nu är inget som förut och det är okej,våra barns vuxen era är här. Och vår vuxen uppgift är att få den att fungera som vardag då dom är vuxna med egna barn, jobb och familj.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar