torsdag 16 april 2020

SVERIGES INRESEFÖRBUD...

I Skellefteå hade personalen i hemtjänsten jobbat med en COVID-19 smittad och en ur personalen blev smittad och dog.

Före det hade vi en resande som kommit tillbaka från utlandet, blev inlagd på intensiven men dog på intensiven här i Skellefteå. Det får en bli mer försiktig, rengör handtagen på ytterdörren några gånger i veckan. Handtaget både ute och inne. Då jag är i butik och handlar hålls 1,5 meters avstånd mellan kunder, jag torkar av kundvagnens handtag och tvättar händer vid hemkomst. Sen återigen torkar jag av ytterdörrens handtag. Åker inte buss utan går hellre. Undviker stora folksamlingar.

Nu har svenska regeringen bestämt hålla inreseförbud till och med 15/5-2020, sen kommer dom att tillåta jordbruksföretagens/skogsbruksföretagens utländska personal resa in. Hoppas dom som för sin egen säkerhet visar upp negativt test intyg för viruset och för dom resande på flyget. Sen ska visst svenskamedborgare som fastnat utomlands få komma hem. Och det innebär resten av april till och med maj månad kommer svallvågor med virussmittan i Sverige inser jag. Hoppas jag övrig inreseförbud på övriga grupper till Sverige borde vara till och med 30/6-2020. Så blir julimånad släpmånad och vi kan öppna Sverige igen helt i augusti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar