tisdag 14 augusti 2018

DOM SVENSKA BILBRÄNDERNA...

Genom åren har det ju bränts en hel del bilar i dom ekonomiskt utsatta bostadsområdena. Det har prövats en rad olika åtgärder men som alltid, samma återkommande destruktiva beteende.

Då jag var liten och gjorde rackartyg hos min farfar, så blev inte han glad. Men jag fick återställa vad jag gjort och sen jag gjort det frågade han lugnt; vad har du lärt dig av detta. Jag svarade- att inte göra rackartyg hos farfar.

Låt ungdomarna bygga garage, måla väggar, plantera blommor, buskar och träd. Så dom får känna sig delaktiga i områdets planering för framtiden. Då kommer ungdomarna vara mer rädd om fastigheter, bilar och växtligheten. Då blir det lättare för dom att känna sig som en del av det svenska samhället. Och det gäller hela Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar