söndag 18 november 2018

MOTSTÅNDSKRAFT FÖR FACEBOOK&TWITTER

En tid hade jag Facebookkonto, men avslutade efter en tid då det kom fram en rysk oligark hade en betydande aktieinnehav i Facebook. Och eftersom nu Facebook styrs till stor del efter kapitalet så gick med många ur Facebook.

För jag insåg att det kom fejkade konton med företagsannonser jag inte gillade. Sen kändes det lite malplacerat. Så jag behöll Twitter och min privata blogg eftersom jag inte får betalt av något bolag med massa störande reklam på min bloggsida som distraherar läsandet.

Men märker även då jag googlar att allt jag gör på internet är noga övervakat, så det kommer upp liknande webbsidor jag internethandlat på med ytligare reklam för fler produkter. Då inser jag en sak tur jag är så fokuserad på vad jag vill ha och behöver så köpa något jag inte egentligen behöver tilltalar mig inte. Då inser jag har MOTSTÅNDSKRAFT för oväntad reklam, har integritet alltså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar