söndag 21 juli 2019

PALMOLJAN...

Som många av mina äldre läsare har jag skrivit om när jag upptäckte att det fanns giftig palmolja i mina matvaror jag köpt i många år.


Och då blir man ju...


Så jag ställde mig helt sonika och gick igenom en rad olika produkter och upptäckte flera hade palmolja i dom. så då letade jag efter produkter som inte hade palmolja i produkterna. Det blev produkter som tillverkats i länet som jag köpte blev några kronor dyrare. Men fick giftfria produkter. Dessa producenter vill ge det bästa av det bästa till sina kunder. Och har insett giftfria produkter får man en trogen och fast kundkrets, som ökar i en värld med matprodukter blir alltfler som innehåller giftig palmolja. Dom företag som inte sätter sina kunders hälsa och lojalitet först förlorar då man märker hälsan försämras av produkterna man äter.

Men man inser det lönar sig att läsa innehållsföretackningen på även nya produkter som kommit ut på marknaden. Sen kan det i butiken bli intressanta reaktioner med andra kunder om giftig palmolja i deras matprodukter.

Nånting som inte talas om att det finns inget djurliv där palmoljeträden växer, dom har dött. Det är därför palmoljan är billig, på grund av gifthalten.

Att palmoljan har hälsonegativa effekter kan man efter några år haft giftolja en rad olika matprodukter, en del länder har förbjudit matprodukter, men inte i alla produkter innehållande mindre % av innehåll av giftig palmolja.

Gift som intas under längre tid blir i längden lika hälsonegativ som en högre dos som intas oralt.


Och...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar