fredag 14 februari 2020

AI & CYBERATTACKER MOT BÖRSNOTERADE BOLAG...

Att använda AI och utföra cyberattacker mot statliga institutioner, sjukhus och banker kommer tydligen tyvärr att bli mer vanligt.

Cyberattacker mot statliga institutioner , sjukhus som gör deras internetkontakter och kommunikation med medborgare omöjliga. Särskilt vid ett giftgasutsläpp eller kärnkraftsolycka. Då det gäller kärnkraftsolycka kan cyberattack förvärra en större katastrof istället för att förhindra där fler länder är inblandade. Se bara om vi haft ett mer utvecklat internet vid Tjernobylolyckan, då hade människor som sen drabbades i en rad olika länder av effekterna av olyckan. Som än märks idag vid mätningarna, även om dom är lägre än strax efter olyckan.
Cyberattacker mot banker och olika företag gör dom företagen mer stängda och kommer av säkerhetsskäl vara nödvändigt sätta upp mer gamla sortens säkerhetssystem, som då drabbar internationella affärskontakter.

Då det gäller AI så kommer det som Donald Trump gjorde mot Bernie Sanders, att använda AI och spela upp Bernies röst med AI Bernie med Trumps påhittade ironiska sadistiska uttalande i video på Facebook. Tyvärr öppnade det en annan mer allvarlig dörr. Att terrorister och bedragare kommer att utnyttja bolagsdirektörers röster i AI form för att få börsnoterat bolag av transferera pengar till önskat konto. Det innebär att bolagsstyrelser måste komma på ett nytt sätt att kommunicera och ha speciella koder då man samtalar på telefon eller helst Skype mellan koncernchef- revisor/ revisionsavdelning.

Samtidigt som nya tekniska möjligheter kommer till godo för oss människor finns det tyvärr människor som vill utföra negativa destruktiva saker med den nya tekniken. Och det måste man ta i beaktning.

Sen är det ju så i naturen lag, att det man gör mot andra kommer senare tillbaka som en otrevlig boomerang, så förövaren får smaka med dubbeldos vad man gjort mot andra. Sen får en del skåda sitt verk, vilket kan bli ännu otrevligare då man ser det på nära håll.

Jag blev mordhotad och mobbad då jag var tonåring. föräldrarna försökte prata med pojkarna, men dom nådde inte fram. Så föräldrarna gick gemensamt till polisen och sa Katarina har våran välsignelse att polisanmäla pojkarna. Jag orkade fysiskt och mentalt inte med det, så jag gjorde det inte. Då jag som vuxen flyttade tillbaka Skellefteå träffade jag en av mobbarna, han frågade mig om jag kunde förlåta honom. Jag frågade varför, han berättade en av hans barn var nu mobbad och mordhotade precis som jag var. Han berättade för sina barn och fru med sina föräldrar. Sen for han till skolan och pratade om vad han och hans kompisar gjort mot mig och vad jag kunnat enligt lag gjort. Mobbningen mot hans son tog slut, för hela skolan fick höra hans berättelse. Och det fick stark effekt på skolans elever.

Så tro mig naturens lag, är grymmare än människans lag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar