lördag 1 december 2018

RYSSLAND ÄLSKAR SINA KVINNOR TILL DÖDS...


Att politiker och oligarker i dagens läge 2018, har gjort det lagligt att män misshandlar kvinnor vid männens godtycke. Alltså om mannen finner det skäligt ge sin kvinna, barnens mor rejält med stryk för att inte visat sig underdånig mot make. Grov misshandel ger böter, grövre misshandel av kvinna, dotter, son så personen hamnar på sjukhus ger varning och större böter, men mycket sämre ekonomi för familj.

Då min pappa misshandlade min mamma insåg jag tidigt att aldrig lita på män och bli ekonomiskt beroende av dom. Sen efter mamma blivit misshandlad i många år kände hon att hennes kropp var trött på hugg och slag. Så hon ville skiljas efter 16 års äktenskap, det vill min pappa inte. Han sa över Gretas (min mammas) döda kropp och började strypa henne. Då luften började tryta i mammas kropp och vi barn skrek av skräck att förlora vår enda stabila lugna trygghet och mammas ben vek sig så hon stod på knä. Med pappas händer runt i fast grepp om hennes hals. Det krävdes 2 vuxna starka män att bända bort hans händer från hennes hals. Ända in i döden tyckte han inte att han gjort nåt fel. 16-18 år blev jag våldtagen av min fosterfar och då jag bad honom inte våldta mig  ströp han mig så jag svimmade. Efter 18 månaders våldtäkter med strypning så tröttnade min kropp också och jag fick 17 år och 9 månader gammal mitt första hjärtstillestånd. Min mamma försökte bryta mönstret men det var pappas uppgift att göra det. Det var hans arv till mig, så vad en pappa gör mot barnens mamma blir arvet till barnen. Min pappa misshandlade första och andra frun, men inte den tredje. Min bror misshandlade 3 flickvänner tills jag skällde ut honom och sa du blivit en exakt kopia av din far. Ställ dig framför spegeln och skåda pappa. Han sa till mig 10 år senare det hade han gjort. Han gjorde slut med den dåvarande flickvännen och började jobba politiskt och i Röda Korset. Men 3 år senare hamnade han åter djupare i missbruk och 42 år gammal dör som hemlös.

Han gjorde nåt bra för sin dotter, han bröt mönstret. Och jag har aldrig tillåtit en man slå eller hota mig i ett förhållande. Så jag och min bror har brutit destruktivt mönster för att kommande generation inte ska få dåligt arv.

I Ryssland dör årligen 9 miljoner ryska medborgare i droger och alkoholmissbruk. Och 10 miljoner dör i våldsamma relationer. Med alltmer skyddande av våldsverkare och maffia som står för tillhandahållandet av droger till politiker och ungdomar, militärer och oligarker med vapen i sina bilar i städerna, bland turister och familjer utan vapen Kommer 2019 att 11 miljoner ryska medborgare dö av droger och alkoholmissbruk. Och kvinnor, flickor och barn dö av våld i familjer och relationer vara uppe i 12 miljoner per år. Sen eftersom alltfler blir extremt fattiga i Ryssland och hamna på gatan kommer maffian se möjligheten att tjäna pengar till ryska staten på att sälja dom hemlösas barn till pedofiler och organhandel. För hemlösa kan inte skydda sina barn ute i hemlöshet dygnet runt. Det blir ju mer pengar till ryska statskassan som både politiker och ryska utlandsboende oligarker behöver mer pengar från till sina extrema lyxliv.

Som i Usa där förekommer också viss försäljning av dom hemlösas barn till organhandel och sextrafficking.

Vi i världen behöver ändra riktning för det kommer kommande generationer att kräva av oss vuxna. I Sverige har många skolelever börjat klimatstrejka för att visa politikerna vad dom vill med sin framtid och detta med fredliga sittande demonstrationer med plakat. De är ju också framtidens väljare, liksom barn i övriga länder är. Och politiker ska låta barnen få en egen röst på sitt vis. 

Så att fängsla barn för dom uttrycker oro för sin framtid i våra olika länder...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar