onsdag 29 september 2021

LIVET EFTER COVID...

 


Nu då våra samhällen öppnar upp,görs det med tanke på att medborgarna ska ta eget ansvar för att inte det ska bli ny smittspridning. Några månader till med munskydd i butik och apotek. 

Men hur många av oss människor gör en verklig livsstil förändring. Det krävs egentligen inte så mycket,tänka efter vad vi handlar. Att då man storhandlar planera så det klarar sig en månad,förutom färskvaror man köper efter 10 dagar. Och handla storpack och frysa in. Fylla skafferi med torrprodukter som makaroner, mussli,hårdbröd,kaffe,te,socker och toapapper.

Tvål till händerna köper jag på refill förpackning,kroppstvål köper jag fast tvål,som är billigare i flerpack och räcker längre. Så jag märkt då får jag pengar över till annat som att beställa något från bolaget för hemleverans,som vi har här i Sverige. En avkoppling att laga mat utan konserveringsmedel och det har jag insett min kropp mår bättre av.

Så man kan säga att pandemin har fått mig automatiskt att ändra beteende i mitt handlande och konsumtion. Det tycker jag har varit positivt för mig. Se förändringar som något positivt och ny fas i ditt liv till äldre mogen person.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar