onsdag 18 oktober 2017

MEE TOO TAGGEN...

Då jag var i tonåren så bodde jag i 3 år hos fosterfamilj. Där utsatte min fosterfar mig för sexuella övergrepp, då han låg med mig så bad jag han sluta och låta mig vara. Då ströp han mig så jag svimmade. Så 1 år 7 månader efter det påbörjats fick jag hjärtflimmer och senare på vårdcentral framför läkare fick jag hjärtstillestånd. Dom fick igång mitt hjärta och sen en vecka hamnade jag i djup depression, totalt utmattade grät jag från morgon till kväll. Jag överlevde och lät dom inte knäcka mig även efter många år dom försökte få mig ner igen för samma behandling som under min fosterhems tid. 

Min seger blev att jag skaffade körkort och köpte billig insatslägenhet som idag är värd  mycket mer, men det viktigaste jag är ekonomiskt oberoende och fri. Det gör mig tacksam och lycklig över livet idag.

Så övergrepp har också ekonomiska konsekvenser för offren inte bara sjukvårdssektorn och utan också ekonomiskt för staten och såklart hälsomässigt negativt för offren vare sig dom är pojkar eller flickor, kvinnor eller män. Oavsett religion man har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar