tisdag 7 januari 2020

REPUBLIKANERNAS GAMMAL GUBBAR...

Det var intressant att se direktsändningen då Nancy Pelosi läste upp åtalspunkterna för kongressen. Då hon läst andra åtalspunkten, blev det som en bilmotor i salen. Och sen instämmande ja från demokraterna.

Trodde först att det var en bilmotor utifrån kongressen, men snubblade över en intervju med Micael Moore på en kanal på YouTube. då fick jag förklaringen vars motorljudet kom ifrån. Republikanerna som var församlade var betydligt äldre mognare män, om man säger så. Alla vita män, många vithåriga män. Sen Nancy läst åtalspunkterna färdigt kom det ett gemensamt brummande ljud från gubbarna på republikanska sidan, av missnöje för åtalspunkterna.

Då blev dom republikanska pensionärerna riktig rolig att se och lyssna på. Precis som Donald Trumps galna reality show, fick mig ett gott skratt. Minns då jag pratat med Oliver Stone, han berättade för mig 1956 beslöt dåvarande regering i USA att placera i Europa en kärnvapenbestyckad missil sköld mot Ryssland. Vilket dom gjorde för några år sedan i Tyskland med riktning Ryssland.

Då inser man av republikanernas gamla gubbar var unga politiker då, så dom var med på det beslutet. Det tror jag inte dom yngre politikerna insett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar