lördag 22 september 2018

BREXIT OCH EU...

I en YouTube grupp jag följer tog man upp Brexit och EU. Hade en konstig dröm, drömde att jag var på en större båt som sjönk på kvällen utanför ett lands kust. Sen märkligt nog sjönk en mindre båt också och jag såg luftbubblor flyta upp till ytan och jag med andra människor från den större och mindre båten började simma mot land. Sen vaknade jag av ett högt pistolskott som small.

Det behöver ju inte betyda det bokstavligen, utan tror det är mer symboliskt om Brexit och EU.  Inser att EU börjar bli för överstatligt och det passar inte ekonomiskt varje land som är med i EU. 

Att få alla länder efter samma skatte mall passar inte alla länder. Trodde EU skulle förenkla för handel mellan länderna, affärer mellan företagen och förenkla för människor mellan EU länderna att  kunna välja jobba i annat EU land och resa enklare. Och en rejält samarbete mellan ländernas polis och ekonomiska polisrotlar för att bekämpa ekonomiska brottslingar, människotrafficking, prostitution och pedofilgrupper bland annat.

Vi är nog med BREXIT på väg att inse att EU är på väg att förändras och dom äldre gubbarna i Bryssel måste inse dom måste följa med i förändringarna, för det kommer från folket och dom yngre inte eliten. Inser att EU kommer att finnas kvar men i en annan form som är mer produktivare och flexiblare för företagen och affärer. Men mer öppen vilket öppnar mer upp för produktivare affärsavtal mera globalt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar