lördag 15 september 2018

SVENSK POLITISK LÅNGBÄNK...

Det verkar som det ska bli långbänk i regeringsfrågan. Då det gäller hur Sveriges partier ställer sig till Sverige Demokraterna.

Om man ser till deras skattepolitik skulle New Boliden AB:s smältverk i Skellefteå kommun få en kostnadsökning med 300 miljoner kronor om året, så det är därför jag är emot SD. Så jag ser det ur företagssynvinkel eftersom majoriteten i Skellefteå jobbar för Boliden företaget.

En kompis till mig talade om för mig vad som fick henne att rösta på SD var att hon mött en utländsk kvinna som gick sjuksköterskeutbildning och sen skulle jobba på stadens sjukhus, hon hade en svåger som inte ville lära sig svenska och omskola sig medans hon och hennes man lärt sig svenska ganska bra och jobbar nu. Men svågern vill inte jobba på grund han inte kände för det. Nu skulle hon och hennes man rösta på SD för nu måste Sverige ställa hårdare krav på dom som kommer hit och få dom i jobb dom som finns här innan man tar hit nya. Och detta fick nu min kompis att välja SD. Sen har hon mött 2 afghanska unga myndiga män som jobbar som hemsamariter som också skulle rösta på SD.

SD har fått 3% ytligare av väljarnas röster av en viss anledning, som man inte kan idiotförklara.  Dom vill ju ha sektorn om flyktingar och intrigration så då får vi pröva en del av deras politik vilket försvagar deras möjligheter att ta på sig offerkoftan. Och det säger jag trott att jag INTE tycker bra om dom, men vi har haft ett demokratiskt val med resultatet att SD blivit 3 största parti. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar