söndag 30 september 2018

VÅLDTÄKTER...

Såg ett program om barnvåldtäkter av FN soldater i Centralafrika länder där man är för fredsbevarande syfte. 

Då man känner sexuellattraktion för minderåriga barn så kränker man deras kroppsliga personliga rättigheter. Barnvåldtäkter är globalt och inte bara förekommande i vissa länder. Jag blev själv som tonåring tvingad in i en vuxen sexuellrelation, där jag var minderårig och i beroendeställning till dom som skulle skydda och ta hand om mig. Dom 3 år höll på kosta bokstavligen fysiskt mitt liv. Jag är en överlevare.

Men våldtäktsmannen min fosterfar tog en bit ifrån mig, jag aldrig kan få tillbaka och det förlåter jag aldrig honom, men accepterar det som hände. Det har tagit mig många år att komma fram som hel och mogen kvinna idag. Men många offer väljer alkohol eller droger för att döva tillfälligtvis smärtan av det man förlorat. En del tar också livet av sig för att det själsliga såret är för tung att bära i verkligheten.

Redan som 8-åring bestämde jag mig att inte göra som mina föräldrar och lära mig från andra vuxnas misstag och det har jag hållit genom mitt liv. Min bror valde en annan väg men han hade en bra fosterfamilj men ändå valde han alkohol och droger som sist gjorde han hemlös och sedan dog som hemlös missbrukare. 

Som vuxna kan man sätta en frö för kommande generationer, som förövare kan man ställa saker och ting till rätt och stå för sina handlingar så slipper naturen ta ut räkningen på kommande generationer. Det är vad jag har insett som vuxen från det jag varit 8 år. Att ha sexuella begär på barn är inte annat än att viljan att kränka minderåriga människor och döda deras själsliga liv. Och gör man det som soldat då kränker man landets själ man är i för fredsbevarande syften och ger det egna landet ett dåligt rykte som även ger avtryck inom affärssektorn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar