torsdag 7 juli 2016

OLIVER STONES DOKUMENTÄRSERIE...

Jag ser framemot del 3 i Olivers dokumentärserie om Hiroshima bomben. Jag måste tacka Oliver och jag insåg i vårt samtal online för ett par år sedan att vi delar vissa åsikter som saker och ting. Jag tycker serien Usa enligt Oliver Stone var rakryggad och ärlig. Men jag fick ihop trådarna då det gällde Ukraina och Polens historia med Ryssland. Men Tysklands erfarenhet med England,Usa och Ryssland och deras maktspel om Europa då som nu.

Det är bra att det kommer rakryggade dokumentärer som visar baksidor också av RYSSLANDS och USAS  maktspel om Europa och nu Arabregionen snällt acceptera. För man inser dom kan inte fortsätta som dom gjorde på 1940-talet till nu, dom lägger grunden för terrorismen och skapar ytligare konfliktzoner vi övriga får ta konsekvenserna ekonomiskt som säkerhet tekniskt.

Det är som om dom spelar schack, dom är kungarna och övriga schackpjäser är olika länder som dom girigt vill få kontroll över. Att dom kan dela mellan varann och vi får stå med hatten i hand och bocka och tacka för vad dom beslutar över då det gäller våra liv. Det är väl nåt till och med Kina in ser med blida ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar