torsdag 7 juli 2016

UKRAINA & HENRY WALLACE...

Nu då jag såg dokumentären av Oliver Stone så kom jag ihåg en proryska som bodde i nordöstra Ukraina var utbildad civilingenjör hon sa till mig: att jag flyttade från Moskva för att slippa Putin och korruption, men kom till korruption och ojämn lön för lika utbildning och arbete mellan pro ryssar och Ukrainare.

Sen pratade jag med Ukrainska som var också civilingenjör hon var hatisk emot mig förutom ryssar för hon trodde jag var tysk. Och efter att sett hur tyska nazister och ryssar gått fram i dom regionerna förstår jag föraktet och misstänksamheten dom har om man kommer från Tyskland eller Ryssland.

Henry Wallace som var på 40-talet vicepresident sa att för lika utbildning lika jobb lika lön så kom jag att tänka på den pro rysa kvinnliga civilingenjören som ville ha lika bra betalt som ukrainska ukrainska civilingenjör hade. För skillnader och låga löner skapar extremism och konflikter det insåg Wallace redan då.
Men USA är idag så lågt bort från det ursprungliga man kan komma i och med att NRA toppstyr USAS elitpolitiker. Och köper dom politiker dom behöver få som för NRA:s politiska agenda ska bli verklighet och det kommer NRA göra även detta val 2016 i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar