tisdag 9 oktober 2018

MILJÖOMSTÄLLNING...

Då jag är och handlar så handlar jag närproducerat, jag lagar min mat själv och äter ytterst sällan halvfabrikat. 

Sen så källsorterar jag mina sopor, för jag vet att mina mjölk, juice, leverpastej förpackningar återvinns 5-7 gånger innan dom förbränns. Och alltfler förpackningar är tillverkade av vår svenska skog och är miljövänliga sopor sen som förbränns. Matrester blir biogas till kommunens bussar och nu även säljes till allmänheten.

Men nu till en del som många som bor på landet inte riktigt ekonomiskt hinner med att skaffa inför riktigt vara supermiljövänliga. En elbil kostar runt 150 000 kronor och uppåt. Att koppla in en laddningsstation för elbil på landet kostar 150 000 kronor. Om man ska ha dessa 2 samtidigt blir det en ytligare kostnad på 300 000 kronor, hur många låginkomsttagare har råd med det då dom kanske har ett mindre lån kvar sitt bostadshus. Ge folk tid att planera in i sina ekonomiska budgetar för elbil och laddningsstation, för folk i allmänhet är positivt inställda till miljöomställning både för uppvärmning av hus och elbilar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar