torsdag 25 oktober 2018

TRUMPS RETORIK...

Om man hör på vad Donald Trump säger:
- lås in skumma kriminella Hillary Clinton
- ge skumma kriminella Hillary Clinton stryk
- media är kriminella falska nyheters media
- ge dom där journalisterna stryk för dom sprider falska nyheter om mig och min stab
- straffa falska nyhetsmedia på dom falska nyheter om mig dom skriver
- det är demokraternas fel det har framkommit om korruption gällande mig, det är falska nyheter
- media som skriver om korruption gällande mig straffa dom media som kommer med falska nyheter om korruption gällande mig
-FBI är kriminella, straffa dom som nu gör utredning om mig, det är häxjakt på falska dokument


Demokraterna säger:
-Trumps politik stänger ute vissa grupper i republikanernas sjukvårdsreform
- Trumps ekonomiska budget blir ekonomisk ojämn och gynnar endast höginkomsttagare
- Trumps miljö politik ökar farten på försämrat miljö vilket får negativa konsekvenser
Sägs detta bland annat.

Efter bombbrev till olika politiska demokrater och CNN säger Trump:- dom måste sluta vara aggressiva och hotfulla, då jag försöker ena USA.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar