lördag 18 februari 2017

TRUMP & PUTIN LAKEJER...


Putin och Trump är verkligen lika varann.

Än hur mycket nu Pence och Mattis försöker lugna vännerna i Europa så går det väldigt dåligt, för hittills har Trump gjort riktiga tvärvändningar och gett dubbla budskap, vilket faktiskt minskar trovärdigheten.


Sen även om Rysslands svarta ängel president Vladimir Putin kommer det hotfulla rysktillverkade kulor ur hans mun då han talar och skakar hans sin rumpa flexar han kärnvapenmissiler för från hans synvinkel få in övriga världen i hans synsätt på verkligheten.
Sen har vi den gamla kedjerökande Lavrov som frågar -har ni inte uppfattat världen som jag och KGB pojkarna i Kreml har gjort, ni ska bocka och buga för vartenda ord vi säger annars tycker vi ryska eliten ni förolämpar dom stackars konflikt svaga oligarkerna. Men kom ihåg att Lavrov är den utrikesminister som har tjänat flera presidenter förutom för Putin och Medvedev.


Jag tror det börjar bli dags för republikanerna att snyta näsan på Donald Trump och sätta han på en stund på toan och ge han avskeds måltid då han blir avsatt innan han bryter fullständigt ner förtroendet för den amerikanska politiken och deras så kallade löften. För en president som Donald Trump som inte tål kritiska granskande media har oftast nånting han inte vill visa för vanliga folket. Det var ju givet det vi såg på valkampanjen och att han inte är en person som kan med politiska kompromisser utan istället skriver som Vladimir Putin skriver exekutiva order och ger alternativa fakta.


Snacka om jag är glad att vara i ett demokratiskt land där jag får ha mina åsikter och blogga dom online så att säga. Och sen se det finns fler runt om i vår värld som delar mina åsikter.


Tack för ordet gott folk för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar