måndag 30 maj 2016

KRIGSBARNENS DAGLIGA FRÅGOR...


Barn i krigszoner är vana vid bomber, helt otroligt är dom på helspänn men försöker fokusera sig på skolan. Men då bomberna faller frågar dom vuxna närvarande vem är det som bombar oss denna gång.

Då DAESH kommer in i bilden och deras stad frågar barnen sig kommer dessa onda människor vara dumma mot mig om jag inte faller dom i smaken.Vad har jag gjort för fel som gör att DAESH mördar och torterar barn som mig. Varför ska jag hata andra barn för att dom är en annan folkgrupp trotts att vi leker samma lekar. Men det gäller också andra ledare som också håller liv i dessa dödliga konflikter som tyvärr bara tänker i det korta perspektivet så länge dom lever att ha dessa funderingar i åtanke då dom fattar sina politiska beslut om starta eller förlänga dödliga konflikter. 

För så länge vi har dessa konflikter som i Irak, Syrien och mellan Israel &Palestina så kommer det att finna extremister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar