söndag 18 december 2016

OPPOSITIONENS BARN I ALEPPO...


Nu oppositionens barn en sista bön ber, låt oss slippa Assads militärens vrede och leende ryssar se på oss då vi döden möter. Nu en tveeggad räddning möter oppositionens obeväpnade Aleppo bor Assads folks hämnd. Då man undrar vad har dessa obeväpnade människor kvinnor, barn och män gjort förutom att hamna i rebellers skottlinje mot rysk/syrisk militär eller i klorna på DAESH och Al Qaida.

Varför rysk president med dubbla tungor tala, som en seger viss rysk Hitler med glad min nu stegen tar, tro mig jag klok och rättvis är, ,med stöd av Trump ska vi i rysk Kreml elit oss tillskansa vad vi anser oss rätt att ta, med hån och förakt vi med statstelevision spyr propaganda om hot mot stackars oss oligarker, som ger oss rätten att aggressivt agera.

Putin med sitt huvud i guldbubblan vill kvar vara, men som en klok advokat/politiker Alexey Navalny vill nu oligarkernas stulna guldbubbla spräcka. O ,nej tänker Putin han får inte ta min stulna dröm ifrån mig. Men än hur Putin försöker kommer nu snart den ryska oligark bubblan spricka. För den nu valda banan gör att hederligt folk nu vänder ryggen för att trygg ekonomi hava utan Putins politiska makt. 

Tänk vad kloka politiker med råg i rygg har då man på detta sätt ned foten sätter och i handling med folkets stöd nu minskar hans makt. För med minskade statliga affärer kanske Putin till insikt kommer:- ack jag gick nog för långt i min aggressiva toning mot mina affärspartners .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar