fredag 14 oktober 2016

AFFÄRSMÖTE OM SYRIEN...

Nu har Ryssland bestämt att USA, Ryssland, Turkiet, Saudiarabien,  Qatar, Egypten och Iran ska delta i och med att dessa länder är omgivande länder och har haft eller har affärer med Syrien. 

Iran är shiiter och resten sunniter från övriga länder med Turkiets president som är sunnitisk kurd. Och al-Assad med sin grupp Alaawiiter försöker bekämpa sunniter.
Och nu senast har al-Assad anklagat Turkiet för olaga intrång i Syrien och att Syrien fått turkiska terrorister i Aleppo. Och nu ser Vladimir Putin en affärsuppgörelse i sikte om att dessa länder vill ha kvar al-Assad som president. Iran har ju haft sina soldater med syriska trupper så där är inga tveksamheter men övriga länder har inte fått ha marktrupper än mindre flyga i syriskt luftrum.

Även om jag inte fått mitt morgonfika än så kan det nog vara orsaken att jag bara säger detta:-jag saknar ord för galen illusion. 

Nu ska jag få mitt morgonfika så jag kan smälta nyheten i lugn och ro. Man upphör aldrig med att förundras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar