onsdag 12 oktober 2016

DEMOKRATISK RÄTT ATT DEMONSTRERA MOT PUTIN...

I England har det blivit en mindre demonstration mot Putins krig i Syrien. Jag förstår civilbefolkningens reaktioner. Men för att demonstrationerna mot sättet Putin hanterar Syrien ska det vara FREDLIGA DEMONSTRATIONER för att man ska lyckas nå fram med budskapet till till Putin och Kremls elit.

Sen ställer jag mig frågandes till Charles Lister som verkar mycket verka inom Syrien gruppen i FN ,inte tycker man ska som civilbefolkning i övriga demokratiska länder demonstrera mot kriget i Syrien och sättet Putin bekämpar oppositionens befolkning med al-Assad.

Vad jag vet så är det en demokratisk rätt att demonstrera som vanlig civil person, politiska eliten fått sagt sitt. Nu förbaske mig är det väl civilbefolkningens tur på ett fredligt demokratiskt sätt demonstrera sina åsikter på skrivna plakat så kanske budskapet av mängden demonstranter når fram till Vladimir Putin och hans oligarker. Då hittills politiker eliten inte lyckats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar